söndag 13 mars 2016

Bilder på mig från unga år och en ny LO.


Jag med min katt Uno.
Idag har jag lyckats klura ut hur min scanner fungerar
tillsammans med min nya dator. Inte alls lätt har det
visat sig. Jag trodde att det skulle vara att göra precis 
som jag gjorde innan, dvs tryckte på "scan" på min
skrivare/kopiator, men det ville sig inte. Till sist 
hittade jag en väg att göra det via datorn. 

I Venedig.
Krångligt! Men resultatet blev bra.
Så äntligen kan jag ta gamla fotografier och tex
förstora och redigera i datorn och sedan printa ut dem på
fotopapper för att göra nya layouter i min dotters
och mina album. Många gamla foton är ju i väldigt
dåligt skick. Men nu blir de som nya!  :)

Tänk, vad många foton jag glömt att jag har... Kul att kolla på dom igen!
Så i helgen har jag roat mig med att titta på gamla fotografier
och sorterat ut en del av dem som jag vill använda. Till att
börja med iallafall...


Just nu behöver jag hitta kraft att fortsätta.

Att göra en peppande LO till mig själv är ett sätt.
"Ta vara på livet"... Varje minut är värdefull.

Med en lista på saker jag tycker om att göra. 
Att välja någon av de enkla sakerna varje dag vore bra.

Klicka på bilden för att  läsa texten. (Engelsk översättning se längre ner. )

Promenader, scrapping, simning, bakning, läsa böcker,
laga mat...   Motion, hålla på med hemmet och att vara 
kreativ med mixed media är exempel på min lista.


"Make the most of life.

Right now it's about to live 
day by day and do things that I love to do  
and feel good. And enjoy it! Every day.  
Little by little. Be active.

Well-being. Presence.  
To find myself in the moment. Here and now. To live.

So I want.
To feel the inner peace and inner confidence 
that everything will work out for the best 
only I am one with Life energy. Light. And with trust."


En god svamppaj har jag lagat till i helgen också.
Med champinjoner och gul lök. Jättemumsigt!

Här en bild på när jag serverar på fest hos mina föräldrar.

Dreams, Miracle, Joy.

Här ett uppmuntrande halsband jag fick av gubben.
Han köpte det på julmarknaden i Falun för något
år sen. Gjort av en silversked. Rolig idé!

Nu börjar snart "Elektroniskt på P2" och det 
ska jag lyssna på nu i 2 timmar. Jag tar på mig
lurarna och vet att min dotter sitter i Stockholm
och lyssnar på samma sak. Vi är lite nördar båda
två när det kommer till den genren av musik...
Anders suckar och undrar hur det ens kan kallas
musik.  "Vi är i rymdåldern nu" säger jag då...

Ha en mysig start på veckan!

Kram Sussie

9 kommentarer:

brenda sa...

You have been busy with your journal layouts again Sussie, I really should do some as it's a super way to keep memories.

B x

SusanLotus sa...

Thank you Brenda for your comments
on my blog! :)
Yes, it´s a supergood way to keep memories.
I´m about 20 years after in documenting though...
Sometimes it feels like an impossible job.

Hugs
Sussie

Tamara sa...

Hi...
Love your mixed media page... and your dinner looks delicious! I really appreciate your focus and thoughts about life.. It seems to fly by on wings and it's good to be reminded to live it to the fullest! Thank you for your visit and sweet comment. It's nice to meet you <3 Best wishes for your week..

Tamara xo

myrica sa...

Så snygg och trevlig du ser ut på alla bilder.
Trevligt att se.
ha en fortsatt bra eftermiddag
Kram

Plush Possum Studio sa...

Your post reminds me of all of the photographs I have left inside an office box.
I keep thinking about it, but have not had the time to begin. Thanks for the inspiration!
:)

Susanna sa...

Mycket roligt att titta gamla fotos ;) Ha en bra vecka också! ♥

Margik sa...

Hi Susan! Love your beautiful layout, the memories and good times are very important to all.
Your food looks so yummy!
Thanks for your kind comments on my blog.
Mar :)x

SusanLotus sa...

Tack för snälla kommentarer! Uppmuntrar mig mycket
och förgyller min dag. :)

Thanks for your supporting comments. They make my day. :)
Thanks you also to my new Followers. :)

Kram / Hugs
Sussie

Michele sa...

i love your posts! nice photos and yummy food! xo