torsdag 5 september 2013

Fler mottagna ATC´s och lite annat smått och gott!


I brist på eget skapande så 
 fortsätter jag min lilla serie med mottagna ATC´s.
Denna gång plockade jag ihop några stycken som 
har en hel del svart i sig.

Hoppas att Ni hittar lite 
inspiration!

OBS! Klicka och lägg märke till det gamal svenska frimärket under
stämpeln längst ner på kortet. Frimärket är tom stämplat här
i  Smedjebacken. Häftigt när kort kommer med frimärken som
varit på brev jag skickat härifrån. Har några sådana ATC´s.
Detta vackra kort är gjort av TARJA i Finland.

Jag skickade den lilla koppen till henne och hon skulle
fritt skapa ett kort utifrån den.
Detta blev det fina resultatet.




Coolt gjort av CHERYL i ALASKA, USA.


Och här återigen ett kort gjort av TAMMY i USA.

Jag önskar verkligen att fotot skulle göra kortet rättvisa
men det gör det tyvärr inte.
Det är otroligt fint i verkligheten. 
Vackert glittrande krackelering
och fint målat med akryl. Med glittrig ram runt om.
Ett litet konstverk!


Gjort av MARJORIE i USA.


Titta vilken fin degskål i keramik jag hittade på loppisen
här i Smedjebacken!

Betalade 135 kronor för den och för mig är den iallafall
värd det.  Det är inget speciellt märke eller så men den
är i helt oskadat skick.



Vi försöker att baka vårt bröd själv eftersom bröd
är så dyrt och gubben har ju smörgåsar med till jobbet varje
dag och äter det oftast till maten. Så det sparar en del pengar.


Här ett gott bröd som jag bakade med kruskakli i.
Det blev gott!  Min mage tål inte vetemjöl så bra så jag försöker
att undvika bröd. Men när jag äter det så vill jag att det ska
vara lite extra nyttigheter i.

Ser Ni lilla Froggy i blomman?  Kul med lite blomsterpinnar.
Klicka som vanligt för att se alla bilder i större format.

Här en liten bild till från köket.

Till höger ännu en av mina retro-krukor. Och i mitten har
en av dukarna jag fick av Tammy hamnat under en mini-kittel
i mässing som jag brukar ha ett stearinljus i som Ni ser.


Jag avslutar med en liten bild på SALLY och nu tänker
jag gå och sova middag i ett par timmar precis som henne.

Var i väg till tandläkaren i morse och nu håller jag på 
att dunka huvudet i tangentbordet. Så trött är jag.
Gääääsp!

Ha en jättefin dag!

Kram Sussie

17 kommentarer:

nattugglan sa...

Så fina kort.. man får inspiration av att se andras kort.. Jättefin skål till bakningen..Jag försöker också att baka eget matbröd..i den mån jag hinner..Idag blev det ju 2 äppelkakor.. dem skall du nog testa för de va så mums filibabba!! Ha en bra dag!

SusanLotus sa...

Ja, jag orkar ju inte heller baka varje dag. Men vi jobbar på det kan man säga. :)

Är jttesugen på din äppelkaka.

Ha det bra!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

I am glad to see that you are using the little doily I sent. The pattern was actually called kitchen lovely so you have used it in the right place. :) Best wishes, Tammy

SusanLotus sa...

Hi Tammy!
The colours you chose are perfect in my kitchen. Your gift is very much appreciated. The other one is also in the kitchen. I´ll show you some other day. :)
Happy weekend to you!

maska sa...

Hei.
Kjempefin skål du har fått tak i til brødbakingen.
Gøy å se på kort man har byttet til seg. Jeg har ikke fått satt meg ned med papirhobbyen enda. Men håper det blir snart.
Ha en god helg.
Klem. :)

SusanLotus sa...

Tack Marit! Jag blev nästan löjligt glad när jag såg att Per Morberg i "Vad blir det för mat" har en likadan degskål... ;)
Jag hoppas också att jag ska komma igång med kortmakeri igen. Hobbyrummet ser ut som ett katastrofområde så jag bara måste ta tag i det snart...
Ha en jättefin helg! Kram! :)

Johanna Thelin sa...

Fint. Tack för din fina kommentar. =)

Ha en fin helg!

trisha too sa...

What gorgeous atcs--a wonderful swap!

Miss Sally does not look pleased to be photographed . . .

(I sent you an e-mail; let me know if you would like an atc. I can't promise it will be as wonderful as the ones in this post!)

:)trisha

SusanLotus sa...

Thanks Trisha!
I did send you an answer just a few minutes ago. I´m sure your ATC will be a lovely one. ;)

Have a great start on the new week!

Sussie

Evas Pyssel sa...

Du har verkligen vänner över hela världen. Gamla grejer är skatter tycker jag. Skålen är en sådan. Kram Eva

Anni - My Creative Life and Mixed Media Books sa...

Susan thanks for your sweet comment on my tag, you have recieved some very beautiful ATC's.
Anni

SusanLotus sa...

Thank you Anni for visiting my blog too! :)

Have a nice week!

Vicki sa...

Thank you for visiting my blog! Your ATCs are magnificent. Lots of beautiful details.

myrica sa...

Vilka härliga kort du gör, jag tycker att Sally är en mycket fin dam och krama henne från mig.
Ha det gott
kram

Susanna sa...

Those cards are so beautiful!

Susanna sa...

Luna sends best regards to Sally! ;) Beautifull cat Sally!

SusanLotus sa...

Tack alla för Era snälla kommentarer!
Ha en jättefin helg!

KRAM! :)


Thanks to all of you for your kind comments! I wish you a great weekend.

HUGS! :)