tisdag 11 december 2012

Två kort av samma papper...

 
Jag tycker jättemycket om detta papper som ser ut
som gammaldags tapeter. Så av detta pappersark gjorde jag
två stycken sinsemellan olika kort.
 
 
Först detta med en ängel, lite spets och band på.
Med passande julsocka i hörnet.
 
Och att texten "God Jul" är med på svenska tycker jag nog
bara är bra trots att korten åkt utomlands för det ger en lite
exotisk känsla för den som får det.
 
Inuti står ju en liten hälsning på engelska.
 
Kortet är med i denna utmaning:
 
Anything goes
 
 
Det andra kortet jag gjorde blev ett lite mindre kort.
Enkelt men helt ok. För mig känns korten som
"Jul på landet".
 
Jag bara älskar detta papper och önskade att jag hade mer av det.
Men jag tror inte att det går att hitta eftersom det var flera år sedan
jag köpte det på Panduro´s stora REA. Synd!
 

 
Filtfigurerna jag haft här hemma har jag tyckt verkade så tråkiga
tills jag kom på att de faktiskt blir riktigt snygga detaljer om man
dekorerar dem lite.
 
Så det har jag använt lite här och där på mina julkort i år.
 
 
 
En julstjärna har såklart åkt upp i fönstret även i hobbyrummet.
 
I år har de fått massor av snö nere i södra Sverige också hörde jag
på nyheterna och även nere i Europa har de massvis av snö.
Just nu tror jag faktiskt att det är kallare söderut än
det är här uppe i Dalarna. Vi har bara några minus just nu.¨
 
Huvudsaken är att snön får vara kvar och att vi slipper slask!

 
Så här ser det ut på våran balkong. Mattan hade jag glömt ute
på vädring såg jag idag när jag skulle ta kort.
Men men... Nu är den iallafall vädrat ordentligt!



 Jag har nog aldrig skickat så många julkort förut som jag gjort i år.
Det har varit så stressigt att få till det, eftersom jag är så fruktansvärt trött,
men definitivt värt det. Trots att jag trodde jag skulle bryta ihop ett tag.
Är ju en lååångsam pysslare.

 Det droppar in nya kort i brevlådan varje dag nu
och det gör mig sååå glad! Och jag hoppas att de som får mina kort blir
minst lika glada.  Delad glädje är ju dubbel glädje!
En riktig klyscha men så sant.
 
 
Nu kommer jag inte på mer att skriva för det händer
inte så mycket här just nu..
 
Hoppas att Ni får en riktigt mysig kväll!
Sussie


Inga kommentarer: