torsdag 3 maj 2012

Vår på vykort...


Här har vi ytterligare ett vykort till Postcard Swap.

Kortet heter Songbird och går i vårens tecken.
Vi har massor av småfåglar i takrännan nu och det kvittrar
för fullt. Ett år ramlade ett pyttelitet ägg ner på balkongen
så vi tror att de har ungar där även nu. För det är ett väldans liv!


Lite detaljbilder som vanligt. Klicka för att se dem i större format.
Jag har använt Clear embossingpowder och Tim Holtz Weather worn
embossingpowder plus lite olika stämpelfärg längs kanterna.


Bakgrunden målade jag med akrylfärg och ringarna är stämplade
med en liten kork från en medicinburk!
Man får vara lite påhittig när man skapar och ta lite vad som
råkar finnas i närheten tycker jag...


Det är roligt när det blir en "hemmagjord känsla" över det man skapar.

Så här förvarar jag alla stämplar, stämpelfärger och embossingpulver.
I två gamla kartonger på en utdragbar hylla alldeles i närheten av
ett av skrivborden så att jag har dem nära till hands.


Inte världens finaste förvaring men den funkar för mig.
Men kanske ska jag ta och klä om kartongerna eller måla dom.
Ser inte så snyggt ut med texten Haléns på!


Titta vad det grönskar nu utanför fönstret! Träden börjar få gröna blad.
Och hela förmiddagen har vi suttit på balkongen igen.
Så varmt och fint väder idag igen.

 Bättre start på dagen kan man inte få
än morgonfika i solen.


Här kommer en bild till från i tisdags då vi var ute på landet.
Foto här är också tagen på svärmors tomt.


Och så lilla Tobbe förstås.
Han måste ju också få vara med på ett hörn. Han är en tjusig Ragdoll!


Ja, det var allt för nu!

Nu ska jag laga till en sallad och göra smet till köttbullarna.
Dom har gubben min lovat att steka medans jag tar ett varv med
dammsugaren. Sen blir det simhallen.
Det blev det tyvärr inte igår. Jag blev så vansinnigt trött igen.
Sov flera timmar på eftermiddagen. Men resultatet blev att jag
iallafall känner mig ganska pigg idag.

Ha en riktigt härlig dag!

Sussie


17 kommentarer:

Gabrielle Pollacco sa...

Such a stylish and beautiful project!! I love the artsy style of it! Beautiful work hon! xx

SusanLotus sa...

Thank you Gabrielle! :)

maska sa...

Nydeligt kort du har laget. Ja det er bra å bruke det man har av andre ting til denne hobbyen. :)
Så godt å ha alt i nærheten. Av og til glemmer man hva man har.
Sol og fint her idag også. Men jeg sitter inne og lager kort. :)
Et skal være ferdig til i morgen.
Ha en fin dag og nyt solen.
Klem.

Marita Johansson sa...

Ett underbart kort
Kram

Lorraine sa...

great postcards love the birds

Sue B sa...

Aww this is a beautiful postcard Sussie. I love the images and the lovely Spring colours. Your stamping and embossing looks gorgeous!!
we have little birds also under the eaves of house opposite. You can hear them chirping every morning at dawn - it's So sweet!! It's lovely to see the trees coming into leaf also - they are just coming out here and some of the blossoms!! Gorgeous photos - and I love Tobbe - he is SO handsome!!
Hope you have a good day tomorrow!
Big Hugs
Sue xx

SusanLotus sa...

Thanks ladies! :)

Myricas Farmor sa...

Vilket härligt kort du gjort,och grönskan den är nästan som finast nu när man ser alla förändringar i skogen och träden.
Vilken härlig 4 benting du har kort på, man vill ha flera sådana härliga kompisar.
Du jag har en utmaning till dig om du vill ta den.
Hoppas din helg blir bra
kram

SusanLotus sa...

Tack Farmor Ankus!
I morse vaknade jag och såg att det snöade. Och nu känns vädret rätt kallt även om snön smält. Det är helt grått och inte ett dugg kul.
Men men... Perfekt väder för pyssel egentligen. Ska ta mig en titt på din utmaning. :)

Ha en trevlig helg!
Kram

Cheryl sa...

Gorgeous! I love the beautiful, varied elements you used.


~Cheryl~

**I am having a couple of give-aways on my blog. Feel free to stop by if you are interested.**

SusanLotus sa...

Thanks Cheryl! :)
I´ll check your blog. Have a nice weekend!

Sherry sa...

Your postcard is lovely Sussie - it's good to use things you have on hand - like your cork top. Like you, I too have all my supplies near by - otherwise I forget they're there - lol!

Your weather sounds a lot better than ours - at least it's not raining here at the moment, but the sky is full of rain clouds.

Hope you have a wonderful weekend xx

SusanLotus sa...

Thanks Sherry for stopping by! :)

I decided a few days ago that I must use the small paperscraps, pictures etc on my desk before I start using the things I already organized in to boxes etc. I´m too lazy to clean up my desk ;)

I promized to show a neat and tidy desk week 156 on WOYWW so til then it must be done!

Hope you had a great weekend and I wish you a SUNNY and creative week!

Hugs!

Sussie sa...

Du gör alltid kreativa kort...gillar både pippin och den gröna bakgrunden.
Hoppas det är bra med dig.

Kram
Sussie B.

SusanLotus sa...

Tack Sussie!
Jag mår väl ok men är ganska orolig för läkarbesöket nästa vecka. Hoppas att det är bra med dig! Kram

Sussie sa...

Det är väl sisådär med mig. Det går upp och ner men jag ska inte klaga det finns dom som har det värre. Men jag har åkt på att få en "hälsporre" och det är inte roligt. :-( det gör ont.
Men som sagt det kunde vara mycket, mycket värre. :-)

Kram
Sussie B

Sussie sa...

Förstår din orolighet..alltid jobbigt när man går i ovisshet om något och speciellt nu när du inte vet ett dugg vad det är för något du har drabbats av. Lätt för mig att säga....tänk inte så mycket på det....förstår att inte går att stänga av dom tankarna nu.
Men du får glädja dig åt att du är under utredning och att dom hjälper dig nu istället, försök tänka så när du blir som oroligast.
Hoppas mina små ord kan hjälpa dig lite.
Önskar dig en så bra helg du nu kan få..!

Kram
Sussie B