lördag 25 december 2010

God fortsättning!

Julaftonen var jättemysig och nu sitter jag och tittar på baletten
Nötknäpparen från Operan, på TV2.

Just den här föreställningen var jag och såg 2 ggr med min dotter
på 1990-talet. Och det var så magiskt och härligt!
Ena gången var vi i sällskap med ett gäng mammor och barn
från Vasastan och Johannes Församling. Andra gången bara vi 2.
Den är baserad till viss del på sagan om Tant Brun, Tant Gredelin,
Tant Grön och Farbror Blå och är en klassisk fin julsaga.
Jag såg den en gång till men min väninna Elise och hennes två
systrar Kajsa och Tiina också. Så jag har sett den 3 ggr! :)
Som all teater och balett
är den bäst när den avnjutes på plats
på Operan eller teatern...

Och titta vem som ligger på mattan i hallen : Lilla Tant Sally! :)

Hoppas att Ni andra har det lika bra som jag!
Sussie

9 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Sounds like a cozy way to spend the evening. Happy holidays and best wishes. Tammy

SusanLotus sa...

Yes, it was and made me remember the times when my daughter was a little girl:)
Thank you! :)

Evas Pyssel sa...

Juldagen är till för att slappa och mysa med sådant man tycker om. Precis som du har gjort. Perfekt !! Kram Eva

SusanLotus sa...

Ja, det har varit en toppenhelg. Lugnt och stämningsfullt slappande :) KRAM

till-vidas-ara sa...

ÅÅå...visst inte att den var baserad på de färgglada tanterna jag gillar så mycket...och missade den på tv gjorde jag också! gillar operor och baletter faktiskt och skulle gärna se live ***
Tack för din goa kommentar! Jo, det är kanske bebiskänslorna som kommer i det rosa..:) Känns att det inte är långt borta nu ***
Mysig bild och mysig katt *****

Kramar Lycke

SusanLotus sa...

Ja, nu vet du att du ska hålla utkik efter den i TV-tablåerna. Jag har för mig att de ofta sänder den runt jul på tv. Det är lite nackdelen med att bo på landet: att man inte har så stort utbud av kultur.
Roligt att du känner dig glad och förväntansfull! KRAM

Unknown sa...

Hej Sussie
Vad roligt att du har fått hem ditt arband och att det passar.
Jag måste in och läsa på din hälsodagbok, har tänkt att ta itu med ett och annat.

Var rädd om dej, du vet väl om att du är värdefull.
Kramar
/Maggan

Susanne sa...

God fortsättning själv och tack för hälsningen.. visst är det så att vårat hus är ett sådant perfekt julhus där granarna står snötyngda precis utanför :)
kanske jag skulle kalla det julehuset i skogen..ler

SusanLotus sa...

Tack Maggan och Susanne för påhälsningen! :)