söndag 22 augusti 2010

Höststädningen är igång!


Imorse klev jag upp supertidigt, för att vara en söndagmorgon, och hade en sån stor lust att börja storstäda!
Redan kvart i fem vaknade jag.

Så jag satte igång med att tvätta köksskåpen, tvätta kakel och bakom spisen mm
Jag ville få rent och snyggt i köket och byta gardiner inför hösten.

Det blev dessa retro-gardiner som jag fått.
Jag tycker att dom blev riktigt snyggt till hissgardinerna jag köpte på Åhléns nu i sommar.
De gröna bladen i hissgardinerna tar ju upp det gröna i gardinerna så då tycker jag inte att det gör något att det är helt olika stil på dem.
Mitt kök är fullt av gröna detaljer som bunkar, liten lampa, slevar mm så bättre kunde det inte bli tycker jag :)
Det blev personligt och jag är jättenöjd!

Passade på att byta gardiner i sovrummet också men det tar jag bild på senare.
Nu doftar det rent och fräscht i hela lägenheten och det känns så härligt!

Imorgon blir det ett recept på min goda Indiska linssoppa som jag lagade en jättestor kastrull av idag...
Ha det så bra nu i veckan som kommer!
:)
Sussie

4 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Åh... Såna städryck ska man ta vara på. Här kommer de alltför sällan tyvärr. Jättevackra gardiner! Kram Helena (Retro-Tokig)

SusanLotus sa...

Hej Helena! Ja, inte kommer de speciellt ofta här heller, tyvärr... Önskar jag var en supereffektiv hemmafru med totalordning, men icke sa nicke... :) Ha en bra dag och tack för att du tittade in! :)

Penselkvinnan; sa...

Vad fint du gjort, det är väl härligt när det luktar nystädat!

SusanLotus sa...

Ja, jag ska försöka städa klart hela lägenheten denna vecka :)
Hoppas att du kryat på dig nu!