söndag 7 mars 2010

Ask för frimärken!

Jag behövde en liten låda för alla mina frimärken och
blåa prioritylappar. Efttersom jag skickar väldigt
mycket brev så behöver jag ha dem till hands på skrivbordet...
Så den här lilla lådan har jag gjort av en gammal glasskartong!
Det vara bara att måla den i ett par lager och sen
klistra på gamla frimärken som jag klippte från gamla kuvert.
Det använde jag decoupage lim till. Och så lackade jag
hela lådan med vanligt klarlack och prydde den med en
vit spets. För att kunna stänga lådan utan att kanterna stod ut
gjorde jag fyra hål på var sida och trädde i mintgrönt snöre av
hampa och gjorde små rosetter!
Perfekt för frimärken och till och med kuvert...
Jag har fler av dessa lådor som jag tänkte göra om för att ha
diverse småsaker i.
Förvaring kan man ju aldrig få för mycket av!
:)

3 kommentarer:

the80sme sa...

Vad läckert det blev, vilken förändring! :)
Ser fram emot att se vad du fyndat från Scrapmoment!

Jenny sa...

Looks great Sussie, love how you have used the stamps, so effective...
Jenny x

SusanLotus sa...

Thanks to both of your for you kind comments! :)
I look forward to make more of these boxes!