fredag 19 februari 2010

Det kommer mer snö!

Vad mycket snö vi har i år! Jag tycker att det är helt fantastiskt! Äntligen en riktig vinter.
En vinter ska vara vit och snöig. Inte gråslaskig och ljummen. Så vilken lycka jag känner nu :)
Detta har jag saknat.
Jag minns min barndoms vintrar då man ju var ute för jämnan... Åkte pulka, skridskor och miniskidor.
Speciellt älskade jag att åka skridskor. Att leka att jag var en isprinsessa. Ärligt talat var jag nog helt i min egen värld där ute på isen... Försökte vara som konståkerskorna jag såg på TV :)
Just nu är jag verkligen glad att jag inte bor kvar i Stockholms innerstad. Det är visserligen snö där men det blir ett helt annat brunslask i och med all sandning och all trafik. Och lite läskigt blir det med alla istappar som hänger ner från taken...
Här har jag sett många som åker spark och det älskar jag. Så vi har sagt att skulle det bli en sådan här vinter nästa år också så ska jag köpa en spark! :D
Just nu kommer det mer och mer snö och jag tror att det ska bli kallare i helgen och ännu mer snö! ;)

Igår åkte vi till Skönvik i Säter via den gamla Borlänge-vägen som går genom skogen. Åh, vad det var underbart vackert! Tyvärr kunde jag ju inte be busschauffören stanna så att jag kunde ta bilder.
Men jag njöt verkligen av den resan.
Skogen är jag ju helt förälskad i redan, men det var extra vackert nu med all snö.
Och just den vägen har jag aldrig åkt förr...
Hemvägen fick vi skjuts av min svärmor och då åkte vi längs den gamla Sätervägen! Så lantligt och idylliskt med alla småbyar som Åsmansbo tex. Vi mötte några som var ute och red sina hästar i den snöiga vackra skogen och då önskade jag verkligen att jag haft en egen häst!
För det såg så helmysigt ut.

Skönvik ligger verkligen vackert till och vi har bestämt att åka dit flera gånger och verkligen promenera i de vackra omgivningarna runt sjön.
Igår hade vi inte tid eftersom jag skulle träffa en massa olika personer där på Skönviks rehab.
Vi pratade om min trötthet, min vikt och mina smärtor.
Jag lider ju av fibromylagi, ishias, restless legs och kroniskt trötthetssyndrom.
Och gjorde upp en rehabiliteringsplan. Snart ska jag åka dit igen och under hösten ska jag vara med i en viktminskningsgrupp där och bla träna och få stöttning i vikminskningen. Och se om det kan bli aktuellt med operation i mitt fall. Förhoppningsvis ska det gå bra iallafall...
Och nu har jag doktorns order att slå in ordentligt på den bana jag påbörjat av och till på egen hand.
Daglig promenad och regelbundna simhallsbesök.
Dags för nystart!

Ha en underbar dag!
Och var glada att vi har våra årstider fortfarande...

4 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Vilka härliga bilder, det är vackert med snö. Här väntas ett snöoväder dra in under kvällen. Smhi har utfärdat en klass 2 varning, så det blir väl riktigt snöbus. Men det är rättså mysigt det med. Ha en trevlig kväll!!

SusanLotus sa...

Ja, jag hörde att ni har snöstoprm nere söderut! Och det är tydligen på väg hit upp!
Nu snöar det iallafall... Ha en bra dag!

Suzan sa...

Fast nu får d väl räcka m snö? :(

SusanLotus sa...

Jag kör ju inte bil, jag skottar inte snö, jag har ingen hund att gå ut med flera ggr om dagen... Så mitt brutala svar blir att för mig får det gärna fortsätta febr-mars och sen bli riktigt varm vår och sommar. Bara jag slipper slaskväder. Jag verkar vara den enda i Sverige som tycker så här så lite pinsam är jag nog :)
Tack för att du kom in och kommenterade!