lördag 16 januari 2010

Tända ljus i hela huset!

Här sitter jag och fryser. Så jag har tänt en massa värmeljus i lyktor runt om i hela lägenheten. Jag tycker det är svinkallt rent ut sagt!
Fast det börjar bli varmare ute nu. Det är bara runt 5-6 minusgrader. Men på något sätt blir det alltid kallt inne hos oss när det är väderomslag.
Elementen är jätteheta, men det märks inte. När det var jättekallt ute då var det varmt här inne.
Men inte nu. Konstigt tycker jag.
Ängeln här ovanför fick jag av min gubbe i julklapp! Älskar den :)
Jag håller på och fixar och donar här hemma. Omorganisering av vårt kombinerade hobby- och gästrum! Ni skulle bara veta hur det såg ut innan jag tog itu med det för ett par dagar sen. Nu börjar det dock att bli riktigt trivsamt här inne. Men jag måste tänka till ordentligt för att skapa utrymme för mina hobbies och alla prylar som hör ihop med det.
En massa småsaker här och där... Egentligen skulle jag vilja ha en egen studio, men i den här lägenheten går det bara inte. Och gästsängen tar rätt stor plats för den är 120 cm. Men jag vill att min dotter ska ha en ordentlig sovplats när hon är här. Så den kastar jag inte ut.
Jag ska visa lite "före och efter bilder" när det hela är någorlunda klart.
Jag drömmer om ett eget hus! :)
Ha en mysig lördagskväll!

5 kommentarer:

Helena sa...

Vi har också en massa värmeljus för att få bort råheten i luften härinne. Det gör väldigt gott faktiskt. AVUNDSJUUUUK blir jag på ditt hobbyrum. Jag har ju hus men med fyra ungar så finss det liksom inte utrymme för något sådant rum till mamsen....
Kram Helena

Penselkvinnan; sa...

Vad mysigt med alla ljus. När vi flyttade dottern o jag fick jag ett rum där jag har alla mina målargrejer. Där har jag ett stort skrivbord, staffli, dator och mina knyppeldynor. Det är ett litet rum men guld värt för mig.
Ha de bra!

Ineke Original sa...

Hallo Susan,
I have a special message for you. I've heart such a wonderful song. I added it at my blog. For me it is something special and...you can understand what she is singing. It's from a movie.
greetings from Holland,
with love,
Ineke van den Akker

karinl sa...

Hej!
Kul att du hittade min blogg och att jag fick tips om din! Vilket vackert sovrum ni har! Jag försökte skriva en kommentar igår, men den kom inte in.
Kul att hitta någon från nästan mina hemtrakter. Jag är från Västerås, men har varit mycket i Ludvikatrakten,(Sörvik)när jag växte upp. Mina släktingar bodde där.
Hälsningar Karin

SusanLotus sa...

Tack så jättemycket för Era kommentarer! Det är verkligen hjärtevärmande att komma in och se att Ni har skrivit i min blogg :) Och roligt att jag har några följare av min blogg nu!
Vi bor inte så stort. en trea, men att ha ett litet hobbyrum har varit en dröm hos mig under alla år min dotter och jag bodde ihop. Jag tänkte alltid att så fort hon blir stor och flyttar ut ska jag fixa hennes rum till en "liten atelje" typ... :)
Jag har inte haft tid att vara inne här igår och läsa och skriva, men ska ta mig tid till att titta in på Era bloggar senare idag :)
Hoppas att Ni har en jättebra dag!
Thank you Ineke for commenting and following my blog! I will take a lokk at your blog later today and listen to the song as well!
Hugs/Kram Susan