tisdag 26 januari 2010

Kroppen vill inte....

Det blev bakslag idag direkt. För att jag var igång hela dagen igår.
Jag vill så mycket men klarar så lite...
Jag vill pyssla, gå ut och gå, fixa och dona... men varje andetag är jättesvårt just nu och varje steg är tungt att gå...
Jag sov till klockan 14 och ska gå och lägga mig igen efter denna blogg.
Det är nog svårt för en frisk person att förstå.
Jag är inte trött i ordets vanliga bemärkelse. Snarare helt matt... Kraftlös och kroppsligen svag.. det är snarare rätta orden.
Jag kan skratta och vara glad, men inte hålla kroppen vaken, sittande, stående...
Klarar knappt att lyfta upp armarna. Eller att hålla huvudet uppe.
Kroppen klarar bara att ligga ned just nu...
Och allt jag vill är att bli frisk!

Det handlar inte om att rycka upp sig... Tyvärr. För då vore det ju toppen!

Viljan och humöret är det nämligen inget fel på. Jag är inte deprimerad eller så. Det vet jag med all säkerhet för jag har varit deprimerad förut. Och då mår man inte så bra inombords som jag gör. I mitt fall är det kroppen som inte orkar.

De flesta som jag möter och pratar med upplever nog mig förmodligen som pigg och tror nog inte att jag skulle vara sjuk överhuvudtaget.Eftersom jag brukar göra allt jag kan för att skjuta ifrån mig trötthet och smärtor. Idag går det bara inte.

Jag skulle så väldigt gärna packa väskan och åka och simma nu t ex, om jag bara klarade att gå till busshållplatsen...
Mina pigga dagar vill jag njuta av och göra saker på och då blir det så här...
Måste jag alltid betala priset och bli sängliggande, mer eller mindre i dagar efter, en pigg och aktiv dag ...?
Min kropp håller på att lägga av helt och jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag är inte med på det! Om någon kan skicka positiv energi till mig så gör det... pleeease!
Jag vill så gärna vara frisk och må bra! Vara pigg och på alerten! :)
Sally här nedan ville helst sova och blev inte så glad när jag väckte henne för lite fotografering...

Imorgon önskar jag att jag ska vara pigg nog för att göra lite kort här hemma. Det är en sån glädje för mig att få alla dessa fina brev som jag får. Och jag mår så bra av att få vara kreativ.

Och jag vill fortsätta med hobbyrummet. Klä in kartonger i papper som jag köpt och lite sånt pyssel. Och allra helst vill jag börja simma igen! :)

Nu ska jag sova/vila... Dunkar nästan huvudet i tangentbordet.

Ps. Den stora quiltade kudden köpte jag när vi var i Leksand. I butiken Lantliv. 

Hon som driver butiken har även en blogg: http://www.lantlivinredning.se/ 

Den lilla kudden gjorde Mikaela i skolan. :)

Tack för att Ni tittade in och Hoppas Ni är piggare än jag ikväll!

:)

Inga kommentarer: