måndag 25 januari 2010

Heldagsshopping!

Tjohoo! Idag har jag köpt en diskmaskin! :)
Dom kommer hit med den redan ikväll. Snacka om snabb leverans!
Vi hittade en smal maskin, den enda storlek som passade i vårt kök, till ett hyggligt pris.
Så nu är jag superglad och ser fram mot att få hålla ordning i köket på mitt eget vis!
Om gullegubben min ursäktar... ;)
Vidare köpte vi en fin skrivare till datorn, med både scanner och kopiator i såklart. En vit en! Det har jag längtat efter länge, sen min gamla skrivare gick sönder.
Toppen att kunna skriva ut foton med och jag behöver den till allt material som jag vill få ut för att göra mina kort tex. Även för texter till mina scrapbookingalbum.
Nu återstår bara för mig att koppla in den ikväll... Hmmm... Ibland kan sånt göra en tokig. Vi får hoppas att det för en gångs skull går som på räls...
Sen slipper vi gå iväg och kopiera våra viktiga dokument på biblioteket. Då fixar vi det här hemma lätt som en plätt!
Och på Dollarstore köpte jag den här söta tvättbagen :)
Passar perfekt i vårt sovrum.
Roligare att tvätta när man har en fin tvättbag... Hehe... inbillar jag mig åtminstone :) Jag är väldigt lättroad! :D
Jag tycker den är så fin...

Vad handlade vi mer? En massa små saker blev det... Ditt och datt som man tyckte att man behövde... Men mest mat! Nu har vi fyllt frysen för en månad framåt. Vi gör det en gång i månaden. Riktigt laddar upp. Jag gillar att göra matplaneringar och veckomatsedlar :) Som vanligt köpte vi fem påsar kycklinglever också. Vi är galna i kycklinglever! :) Inte stora påsar alltså, utan 5 frysförpackningar... Vi åkte som vanligt i trupp med min svärmor. Det har blivit en månadstradition.

Jo, jag höll ju på att glömma att vi köpte en ny fin skrivbordsstol. En snygg chefsstol i svart skinn. Den ska bli skön att sitta i. Jag får ont i ryggen av ingenting så den blir perfekt. Hoppas vi.

Men vad slut jag känner mig nu. Ska sätta mig i soffan med Anders och en kopp nybryggt kaffe och bara koppla av.

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

Inga kommentarer: