söndag 6 december 2009

Vintage-café i Ludvika.

I helgen var vi en sväng till Ludvika. Vilket underbart litet café vi hittade!
Helt i vintagestil!
Jag fick lov att fotografera och ska kolla upp fikets namn igen och även länka dit...
Klicka på bilderna för att se dem i större format.


All inredning är från typ mitten av 1900-talet, dvs retro-stil... Mycket 40,50,60- och 70-talsprylar.
Killarna på bilden såg ut att trivas väldigt, väldigt bra och hade inget emot att låta sig fotograferas...
Tänk vad filmisar jag hade då jag gick i skolan! Vart har dom tagit vägen? Förmodligen var jag så dum då att jag kastade dem när det inte längre var modernt...
Men det var verkligen härligt att få se dem hon hade ramat in på väggen! Det väckte till liv alla byten man höll på med på skolgården då...
Kanske därför jag tycker så mycket om att byta ATC´s numera...?

Mycket av det som står på hyllorna är tydligen till salu också!
Jag njöt av att se alla fina saker. Det är ju så mycket som man känner igen från sin egen barndom. Det föräldrarna hade, kompisars föräldrar osv...

Den spanska lilla souvenirdockan var mycket populär på 7o-talet bland alla som rest till Spanien på chartersemester och jag fick en precis likadan av mina föräldrar... Kanske ligger den kvar i källaren? Jag ska ta mig en titt sen. Rota runt lite...

Resten av dagen i Ludvika var vi i den underbara bokhandeln där. Jag passade på att köpa en snöflinge-punch för korttillverkning och lite annat smått och gott.
Sen gick vi på Åhléns, Bergströms fik, blomsterhandeln mm...

Ludvika ligger ca en halvtimme från Smedjebacken så där blir det att man är ganska ofta... Mest på simhallen och sporthallen då.

Det snöar lite lätt just nu men tyvärr smälter det bort efter ett tag. Men snart så borde väl vintern vara här tycker jag. Längtar efter långpromenader i snön.

Ha det så gott tills nästa gång!

2 kommentarer:

Lycke sa...

OOoooo, älskade det där caféet!!!! Måste in o kika senare igen - nu måste jag till kojs - trött så trött - men vi höres sen goaste du!!!

Kramar Lycke

SusanLotus sa...

Tack for kommentaren! Hoppas att du sov riktigt gott!