onsdag 23 september 2009

Morgonpromenad!

Fina klockan nere vid Kyrkogatan/Hamngatan.
Glad i hågen tågade jag i väg på min morgonpromenad idag vid halv sju-tiden.
Jag tog med mig kameran och tänkte att jag skulle ta ett gäng med vackra höstbilder.
Men det blev bara tre. Batteriet tog slut!
Jag som hade tänkt ladda med nya batterier som vi köpt. Men det glömde jag.

Men skönt var det. Gick en sväng neråt mot hamnen och sen runt sjön en liten bit. Det blev ingen lång promenad denna gången. Bara 30 min. Men iallafall... Bättre än inte alls. Morgonluften är verkligen skön att inandas och man piggnar till på ett jättebra sätt!

Så nu blir det tre morgonsidor att skriva tillsammans med en kopp kaffe och efter det en dusch! Frukost har jag redan ätit... Imorgon tar jag nog simhallen direkt på morgonen.

2 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Hej igen, visst är det skönt med morgonpromenader.Jag är ute varje morgon med hunden och det är så tyst o stilla det är bästa tiden på dagen.

SusanLotus sa...

Hej igen och tack för att du tittade in!
Jag har ofta tänkt att det är fördelen med att ha hund: Man MÅSTE helt enkelt gå ut med dem i ur och skur! Man slipper gå ensam och har en ANLEDNING. :)
Jag är ingen hundmänniska men skulle kunna tänka mig en mops, men Anders vill ha en Samojed eller Siberian husky! Och dom måste verkligen motioneras... Problemet är att jag är hundrädd och vet inte hur man handskas med dem. :(
Däremot är jag är nog den enda som har dresserat min katt... :D Jag KAN verkligen handskas med katter! :D Min killkatt ( Sallys brorsa ) sprang och hämtade boll åt mig när jag kastade den! :D