tisdag 8 september 2009



Första dagen med en helt ny blogg!

Jaha, då är jag äntligen igång med min hemsida. Har tänkt fixa en ny hemsida länge men inte riktigt vetat hur jag ska få till en snygg hemsida som dessutom är lätt att trixa och fixa med dagligen. Jag var inte riktigt nöjd med den gamla som jag tyckte var lite för krånglig att följa...
Har tänkt att jag ska blogga om livet här i en för mig helt ny stad. Smedjebacken. Fast stad och stad är det egentligen inte. Min sambo Anders har fått mig att inse att detta bara är en by och ingen liten stad. Och ja, det är sant. Det kallas i allmän mun för byn.
Jag har flyttat hit för snart två år sedan och jag trivs bra. Det tar inte lång tid att ta sig till Västerås eller Stockholm härifrån. Och närmaste lilla stad är Ludvika.
Det är så lugnt och skönt här. Inte alls samma stress som i Stockholm där jag bodde innan. De sista åren i Sickla strand, en del av Hammarby sjöstad och innan dess cirka 17 år i Stockholms innerstad. I Vasastan. I stadsdelen Sibirien.
Tavlan ovan har konstnären Darshan Zenith gjort. Jag köpten den av honom på Inre Harmoni-mässan i Stockholm 2003.
Han är bosatt på Hawaii.

Inga kommentarer: